ТЕСТ 2. Особливості інтересу до хімії.
Цей тест вже можна запропонувати учням, які по тесту 1 мають схильність до хімії з метою виявлення спрямованості до тієї чи іншої галузі хімії (історія науки, теорія, експериментальна область і т.д.).
З лівого боку аркуша проставте стовпчиком цифри від 1 до 8. Для відповідей використовуйте ті самі оцінки, що і в тесті 1. З верхнього рядка починайте відповіді на питання 1, 9, 17, 25, 33, 41 і 49. Відповідайте швидко, тест повинен забрати не більше 5-7 хвилин.
Чи подобається Вам?
Точно відміряти речовини?
Користуюся книгами, отримувати речовини, не вивчаються в школі?
Звертатися до вузівським підручниками?
Суворо дотримуватися умови хімічного експерименту?
Знайомитися з технікою і автоматикою на виробництві?
Можливість поєднувати роботу на виробництві з навчанням?
Знайомитися з педагогічною діяльністю вчених?
Брати приклад з людини, здатного повести за собою інших?
Працювати з лабораторним обладнанням і приладами?
Робити досліди в домашній лабораторії?
Представляти в розумі, як взаємодіють частинки в хімічних РАКЦ?
Знайомитися з продукцією хімічних підприємств?
Розбиратися у схемах хімічних апаратів?
Починати і закінчувати роботу щодня в один і той же час?
Пояснювати досліди товаришам?
Очолювати роботу, виконуючи доручення вчителя?
Допомагати вчителю готувати і проводити досліди?
Вирішувати експериментальні завдання з аналізу та синтезу речовин?
Графічно і схематично оформляти результати дослідів?
Складати схеми промислового отримання речовин?
Працювати з механізмами?
Бувати у цехах на екскурсії?
Вирішувати завдання з молодшими школярами?
Утримувати робоче місце в чистоті?
Записувати лабораторні роботи в зошиті?
Виконувати досліди на заняттях хімічного гуртка?
Використовувати знання з фізики та математики для пояснення хімічних дослідів?
Дізнаватися, як організовано хімічне виробництво?
Розбиратися в пристрої хімічних апаратів?
Дізнаватися подробиці про роботу на хімічному заводі?
Спостерігати за поведінкою співрозмовника?
Багаторазово повторювати досвід, поки він не пройде бездоганно?
Підтримувати порядок у кабінеті хімії та на лабораторному столі?
Розбирати в причинах невдачі досвіду?
Вивчати теорію, щоб зрозуміти помилку у досвіді та ршеніі завдання?
Проводячи досліди, суворо дотримуватися вимог техніки безпеки?
Малювати хімічні прилади?
Дізнаватися про умови праці на хімічних підприємствах?
Читати книги про життя підлітків?
Упорядковувати обладнання шкільного кабінету хімії?
Звертатися до вчителя, якщо що-небудь не ладиться в досвіді?
Підбирати хімічні реактиви перш, ніж робити досвід?
Шукати пояснення явищ природи?
Вирішувати розрахункові задачі з хімії?
Креслити, розбиратися в схемах?
Строго дотримуватися розпорядку дня?
Слухати відповіді товаришів на уроках?
Носити спецодяг?
Виконувати обов'язки лаборанта?
Зіставляти результати дослідів, шукати в них схожість і відмінність?
Займатися розумовою працею?
Порівнювати зовнішній вигляд і якість промислових виробів?
Знайомитися з матеріалами, з яких зроблені хімічні апарати?
Займатися фізичною працею?
Роз'яснювати сутність хімічних явищ, якщо до вас звертаються з питаннями?
Планувати свої дії?
Обробка результатів: та ж, що і в попередньому тесті. Номери рядків означають: 1 - лаборант, 2 - експериментатор-дослідник, 3 - теоретик, 4 - технолог, оператор, 5 - технік, конструктор, 6 - робочий, 7 - викладач хімії, 8 - організатор.
Висновок виноситься по 2-3 точок з максимальними оцінками. Рівні оцінки означають, швидше за все, що інтереси ще не визначилися.
Для того, щоб переконатися в правильності відбору учнів, потрібно встановити взаємозв'язок між інтересом до хімії задатками хімічної до здібностей. Це можна зробити за допомогою наступного тесту на відчуття і сприйняття речовини.
|